Inovativni poslovni model Domestica zaživio u marketima

Zdrava hrana pod okriljem domaćeg brenda

Ovakva vrsta poslovnog modela projektuje otvaranje novih radnih mjesta i ekonomski razvoj, prije svega ruralnih oblasti

Centar za ekonomski i ruralni razvoj iz Banja Luke u saradnji sa holandskim ekspertima pokrenuo je inovativni poslovni model otjelovljen u vidu brenda – Domestica koji u budućnosti otvara put za ozbiljnu i brzu revitalizaciju sektora poljoprivrede u RS/BiH. Ovakva vrsta poslovnog modela projektuje otvaranje novih radnih mjesta i ekonomski razvoj, prije svega ruralnih oblasti. Bitno je naglasiti da je moguć transfer i korištenje ovakvog razvojnog modela i u ostalim granama privrede.

Miloš Pajić, brend menadžer, objašnjava da je Domestica inovativni poslovni model, zasnovan na pragmatičnim tržišnim osnovama i logici, nastao u procesu studioznih istraživanja i analiza stručnjaka CERD-a i holandskih kolega. Model koji širokom vizijom i studioznim pristupom namjerava riješiti ključne probleme poslovanja domaćih poljoprivrednika, zaključno sa stabilnim plasmanom.

Sam model,   u smislu svih neophodnih priprema poput uvođenja standarda i sertifikacija, nabavke repromaterijala, definisanja čitavog proizvodnog i marketinškog lanca, koje prethode svakom ozbiljnom izlasku na tržište, živi negdje od februara 2016. godine, a od kraja oktobra 2016., proizvodi su dostupni i u marketima.

 Provjerena zdrava hrana

-Proizvodi su se pojavili najprije u Tropic i Moj market maloprodajama u Banjaluci, sa tendencijom širenja modela i poslovanja na druga lokalna i, kada je plasman pitanju, međunarodna tržišta-, ističe Pajić.

Dodaje da su, za sada, izuzetno povoljne reakcije, kako dubičkih proizvođača uključenih u projekat, tako i distributera i krajnjih kupaca.

-Kupci su pokazali izuzetan interes za proizvode brenda koje su, prije pojave u marketima, mogli vidjeti izložene tokom raznih javnih, projektnih i promotivnih dešavanja u koje je CERD bio uključen tokom oktobra. Ovaj interes, kojem smo svjedočili, daje nam za pravo da očekujemo i sličan tržišni rezultat-, kaže Pajić.

Samim kupcima Domestica donosi brend pod čijim se okriljem plasira provjerena, zdrava i domaća hrana kontrolisanog porijekla, u eskluzivnoj, često inovativnoj i ambalaži koja garantuje maksimalnu higijenu, svježinu i kvalitet proizvoda. Kupcu je takođe omogućena potpuna transparentost i sljedivost proizvoda (ko je proizveo, kako, kada i gdje).

Zajedno na tržištu

Kada je riječ o poljoprivrednim proizvođačima koji se pridruže Domestici, ona im omogućava zajednički nastup na tržištu pod okriljem snažnog, atraktivnog, harizmatičnog i traženog domaćeg brenda, pri čemu je svaki pojedinačni proizvođač poznat, odnosno vidljiv krajnjem kupcu.

-Proizvođačima se nude već rješena pitanja ambalaže za pakovanje, transport i izlaganje proizvoda, te generalno pitanja marketinga, brendiranja i distribucije proizvoda na domaćem i međunarodnim tržištima. Omogućava im i stalan stručni nadzor i savjetodavnu pomoć u proizvodnom procesu te zajedničku (grupnu) i povoljniju sertifikaciju integralne i/ili organske proizvodnje-, kaže Pajić. Dodaje da je takođe nezanemariva pogodnost za proizvođače mogućnost povoljnije (grupne) nabavke repromaterijala i proizvodne opreme. U bliskoj perspektivi planiraju se i ogledna/edukativna polja i skladišno-distribucijski kompleks.

-Domestica je takozvani ”kišobran” brend i poslovni koncept kooperativnog tipa, stvoren i otvoren da pod njega stanu svi domaći poljoprivredni proizvođači spremni da, minimalno, proizvode po principima integralne proizvodnje, uz interes i namjeru prelaska na čistu organsku proizvodnju, čim se za istu, unutar klastera, steknu uslovi. Organska proizvodnja, za kojom postoji mnogo veća potražnja od ponude, pogotovo u razvijenim zemljama, predstavlja, već sada, biznis budućnosti, pogotovo u industrijalizovanom formatu, na čijem konceptualnom i praktičnom razvoju intenzivno radimo – naglasio je Pajić.