Inovativni poslovni model Domestica zaživio u marketima

Zdrava hrana pod okriljem domaćeg brenda

Ovakva vrsta poslovnog modela projektuje otvaranje novih radnih mjesta i ekonomski razvoj, prije svega ruralnih oblasti

Centar za ekonomski i ruralni razvoj iz Banja Luke u saradnji sa holandskim ekspertima pokrenuo je inovativni poslovni model otjelovljen u vidu brenda – Domestica koji u budućnosti otvara put za ozbiljnu i brzu revitalizaciju sektora poljoprivrede u RS/BiH. Ovakva vrsta poslovnog modela projektuje otvaranje novih radnih mjesta i ekonomski razvoj, prije svega ruralnih oblasti, a moguć je transfer i korištenje ovakvog razvojnog modela i u ostalim granama privrede.

Domestica je inovativni poslovni model, zasnovan na pragmatičnim tržišnim osnovama i logici. Nastao je u procesu studioznih istraživanja i analiza stručnjaka CERD-a i holandskih kolega. Riječ je o modelu koji širokom vizijom i studioznim pristupom namjerava riješiti ključne probleme poslovanja domaćih poljoprivrednika, zaključno sa stabilnim plasmanom.

Sam model,  u smislu svih neophodnih priprema poput uvođenja standarda i sertifikacija, nabavke repromaterijala, definisanja čitavog proizvodnog i marketinškog lanca, koje prethode svakom ozbiljnom izlasku na tržište, živi negdje od februara 2016. godine.

Samim kupcima Domestica donosi brend pod čijim se okriljem plasira provjerena, zdrava i domaća hrana kontrolisanog porijekla, u eskluzivnoj, često inovativnoj i ambalaži koja garantuje maksimalnu higijenu, svježinu i kvalitet proizvoda. Kupcu je takođe omogućena potpuna transparentost i sljedivost proizvoda (ko je proizveo, kako, kada i gdje).

Zajedno na tržištu

Kada je riječ o poljoprivrednim proizvođačima koji se pridruže Domestici, ona im omogućava zajednički nastup na tržištu pod okriljem snažnog, atraktivnog, harizmatičnog i traženog domaćeg brenda, pri čemu je svaki pojedinačni proizvođač poznat, odnosno vidljiv krajnjem kupcu.

Proizvođačima se nude već rješena pitanja ambalaže za pakovanje, transport i izlaganje proizvoda, te generalno pitanja marketinga, brendiranja i distribucije proizvoda na domaćem i međunarodnim tržištima. Omogućava im i stalan stručni nadzor i savjetodavnu pomoć u proizvodnom procesu te zajedničku (grupnu) i povoljniju sertifikaciju integralne i/ili organske proizvodnje. Takođe, nezanemariva pogodnost za proizvođače je mogućnost povoljnije (grupne) nabavke repromaterijala i proizvodne opreme. U bliskoj perspektivi planiraju se i ogledna/edukativna polja i skladišno-distribucijski kompleks.

Domestica je takozvani ”kišobran” brend i poslovni koncept kooperativnog tipa, stvoren i otvoren da pod njega stanu svi domaći poljoprivredni proizvođači spremni da, minimalno, proizvode po principima integralne proizvodnje, uz interes i namjeru prelaska na čistu organsku proizvodnju, čim se za istu, unutar klastera, steknu uslovi.